Edition: English | 中文简体 | 中文繁体 Монгол
Homepage > China Video

Chinese media challenge overseas reports on tribunal


07-19-2016 19:35 BJT

Full coverage: The South China Sea Issue

Chinese media have raised objections to the way the arbitration tribunal has been reported by some overseas news outlets.

For example, the Financial Times refers to the temporary arbitration tribunal as a "UN body based in the Netherlands". But the UN has said it has no link to the tribunal's operations. The BBC says the ruling was made by the "Permanent Court of Arbitration". But the PCA has stated that it only provided paid secretarial services to the case. And CNN quotes the tribunal as saying "none of the sea features claimed by China were capable of generating what's called an exclusive economic zone". Reports like this ignore the many inaccuracies in the tribunal's ruling and the fact that it was based on incomplete evidence.  Some of the major findings were made by only one Philippine expert.

Follow us on

  • Please scan the QR Code to follow us on Instagram

  • Please scan the QR Code to follow us on Wechat